LFA: Porovnání verzí
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
− | [[Image:LFA.png|thumb|400px|LFA]] | + | [[Image:LFA.png|thumb|400px|Vymezení méně příznivých oblastí LFA]] |
Cílem je podpora zemědělců hospodařících v oblastech s méně příznivými podmínkami. | Cílem je podpora zemědělců hospodařících v oblastech s méně příznivými podmínkami. | ||
Verze z 5. 2. 2014, 09:02
Cílem je podpora zemědělců hospodařících v oblastech s méně příznivými podmínkami.
Obsah
- 1 ÚVOD (PROČ JE TATO VRSTVA DŮLEŽITÁ A BYLA VYBRÁNA)
- 2 POPIS VRSTVY (CO OBSAHUJE, K ČEMU SLOUŽÍ, CO Z NÍ LZE VYČÍST)
- 3 Použitá data (jaká data, odkud, vypovídací schopnost)
- 4 METODIKA (JAK SE S DATY PRACOVALO, PŘEPOČTY, PROPOJENI, VÝSLEDNÁ STRUKTURA)
- 5 VÝSTUPY (JEDNOTKY, STATICKÁ DATA X INTERAKTIVITA, CO UŽIVATEL ZÍSKÁ)
- 6 ÚZKÁ MÍSTA A BUDOUCNOST (CO JE MOŽNÉ ÚSKALÍ VE VRSTVĚ, JAK SE BUDE AKTUALIZOVAT, NÁROČNOST, JAK BY ŠLA ROZŠÍŘIT V BUDOUCNU)
ÚVOD (PROČ JE TATO VRSTVA DŮLEŽITÁ A BYLA VYBRÁNA)
Toto opatření je zaměřeno na podporu zemědělců hospodařících v oblastech s méně příznivými podmínkami s cílem přispět ke stabilizaci venkovského obyvatelstva v těchto oblastech a pomoci zajistit pro zemědělce odpovídající úroveň příjmů.
Podpora má formu vyrovnávacího příspěvku na hektar travního porostu kompenzujícího ze 100 % újmu v hospodaření v daném typu méně příznivé oblasti a oblasti s ekologickými omezeními. Je stanovena základní průměrná výše vyrovnávacího příspěvku poskytovaného na hektar travního porostu pro každou méně příznivou oblast. V rámci těchto oblastí je vyrovnávací příspěvek dále diferencován.
Jednotlivé obce a do nich náležící katastrální území a jejich zařazení do méně příznivých oblastí je uvedeno v příloze č. 1 k nařízení vlády č. 75/2007 Sb., o podmínkách poskytování plateb za přírodní znevýhodnění v horských oblastech, oblastech s jinými znevýhodněními a v oblastech Natura 2000 na zemědělské půdě ve znění pozdějších předpisů (v posledním znění: NV č. 372/2010 Sb.).
POPIS VRSTVY (CO OBSAHUJE, K ČEMU SLOUŽÍ, CO Z NÍ LZE VYČÍST)
Vrstva vymezuje jednotlivé typy LFA se sazbou (EUR/ha travního porostu) za hospodaření v nich. Poskytnutí dotace je dáno následujícími podmínkami (Tabulka 1).
Podmínka | Popis |
---|---|
Povinnost evidence půdních bloků/dílů | PB/díly musí být evidovány v LPIS minimálně ode dne doručení žádosti SZIF do 30. září kalendářního roku |
Povinnost sečení a spasení travního porostu | Kultury travních porostů musí být alespoň 2x ročně posečeny, včetně odklizení biomasy, a to v termínech do 31. 7. do 31. 10. nebo alespoň 1x ročně spaseny. |
Povinnost dodržovat intenzitu chovu hospodářských zvířat | Intenzita chovu musí být nejméně 0,2 VDJ/ na 1 ha a nejvýše 1,5 VDJ na 1 ha. Intenzitu chovu hospodářských zvířat je nutné dodržet každý den v rámci tříměsíčního kontrolního období (tj. Od 1. června do 31. srpna). |
Závazek pětiletého hospodaření | Povinnost hospodařit po dobu 5 let |
CROSS-COMPLIANCE - Kontrola podmíněnosti | Poskytnutí platby je podmíněno plněním kontrolních požadavků cross compliance |
Použitá data (jaká data, odkud, vypovídací schopnost)
Data | Popis dat + zdroj |
---|---|
Typ LFA | Správní hranice (ČUZK, 2011) |
METODIKA (JAK SE S DATY PRACOVALO, PŘEPOČTY, PROPOJENI, VÝSLEDNÁ STRUKTURA)
Vlastní metodika vymezení LFA oblastí vychází z nařízení Rady 1698/2005 o podpoře pro rozvoj venkova z Evropského zemědělského fondu pro rozvoj venkova (EZFRV), v platném změní. Implementaci pro podmínky České republiky provedlo UZEI.
VÝSTUPY (JEDNOTKY, STATICKÁ DATA X INTERAKTIVITA, CO UŽIVATEL ZÍSKÁ)
Výsledkem je mapa prostorového rozmístění typů LFA včetně sazby za hospodaření vyplývající z nařízení vlády č. 75/2007 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
ÚZKÁ MÍSTA A BUDOUCNOST (CO JE MOŽNÉ ÚSKALÍ VE VRSTVĚ, JAK SE BUDE AKTUALIZOVAT, NÁROČNOST, JAK BY ŠLA ROZŠÍŘIT V BUDOUCNU)
Vrstva bude aktualizována v souvislosti se zásadní změnou v metodice vymezení, na základě platné legislativy.